Michelisz Norbi és a sebességmámor

2013. április 18. 15:31 - itthon|Katko

wtcc_1366283199.JPG_622x874

 

Akár egy filmre úgy emlékszem, kis gyerekként régen,
Fogalmam se volt az élet milyen négy keréken.
Mégis néztem, s láttam, szinte faltam minden dolgot,
Ami a járgányokról szólt, haver én attól voltam boldog…
Szekereket szerkesztettem, mint afféle nebuló,
Autóból csapágy, csapágyból meg autó.
S a guruló csörgő-zörgő, ütött-kopott tákolmány,
Egy szál kormány nélkül, repített keresztül az utcán.
Ha zuhogott, ha fújt, az utak szélén ültem,
Autókkal ébredtem és autókkal szenderültem
Álomra, mert számomra csak a sebesség létezett,
S ha az ember már kiéhezett, mindegy milyen a gépezet
A cseles kis kéthengeres, frankón teljes gázzal
Szakadéknak hátszélben, két perc alatt százzal
Száguldott a szellők szárnyán,s bár a cél még távol
Cseppet sem érdekelt, hisz kárpótolt…

... a Sebességmámor. Ahogy Sub Bass Szabi is megénekelte, férfi embernek már egészen kis korában elindul a felnőtté válás. Ennek két fontos pontja van: a kocsik, meg a foci. Mert ugye még a 4G és az Android korában sem lehet a benzin illatát és a két hátizsák egy kapu a fűben a jelenetet virtualizálni. Olyan fontos dolgok ezek apák és fiaik között, amiket a konyhában sürgő-forgó édesanyák nem értenek, hiszen egy gép pár pedállal, vagy egy nagy rét pár alumínium léccel és egy bőrbogyóval miért lehet érdekes? Mit érdekes, gyakorlatilag az élet. A szabadság igazi érzése lesz ez később, és lehetünk vasárnapi kaszkadőrök, vagy eltűnt "Démon Hillek", megye 3-as bal bekkek, vagy Puskás Pancho-k, a futball és a lóerők valahol úgyis szerepet kaptak a gyerekkorban.

Aztán, amikor rádöbbenünk, hogy focisták már nem leszünk, de a jogsink frissen megérkezik, akkor beülünk apaanya autójába, vagy a ballagásra kapott papírkoporsóba, ami Amerikának a GTO, meg a Mustang, az nekünk a tűzpiros "ezerkettes", fejtámla nélkül, Koppány kipufogóval. Na jó, talán ma már nem, de az első autóhoz valami misztikus és megfoghatatlan lánc köt minden embert, és, amikor megkarcolódik, akkor úgy érezzük magunkat, mint Prométheusz, akinek Ethon a máját marcangolja. Autó és ember kapcsolata nem mindennapi, én is a mai napig, amikor hosszabb útra megyek megsimítom a kormányt, és annyit mondok: "Együtt megyünk, együtt jövünk!".

Na de, hogy miért is indultunk el Ádámtól és Henry Fordtól? Nos, azért, mert a FIA WTCC, vagyis a Túraautó Világbajnokság idén is eljön hazánkba, pontosabban a Hungaroringre, ahol a verseny hetedik és nyolcadik futama zajlik majd május 4-én és 5-én. Anyák napjára tökéletes ajándék, hogy a család férfi tagjai elmennek szurkolni Michelisz Norbinak, hogy idén is örvendeztessen meg minket egy futamgyőzelemmel, ameddig a hölgyek mondjuk egy kellemes kényeztető hétvégén vesznek részt egy wellness központban. Uraim legyünk dzsentlemanusok a hölgyekkel mindennap, de most feltétlenül, hiszen a motorok hangját már hozza a szél...

A következő weboldalakon tuningolhatjuk a hajas motort:

www.fiawtcc.com - hivatalos kerékcsere
www.ostermann.hu - itt vehetsz jegyet gyorsan, mert el fog fogyni
www.hungaroring.hu - program, lóerők, esőgumi

Itt pedig hangolódhatunk a tengelyek himnuszával: Sub Bass Monster - Sebességmámor

 

Nagy gáz, kis kuplung, vissza kettő, padló!

[Katko]

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonbudapesten.blog.hu/api/trackback/id/tr175233137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása